fredag den 14. marts 2014

UDFORDRINGSPROJEKT.

Jeg har valgt i mit udfordringsprojekt, at tage udgangspunkt i det, som min museumsopgave lagde op til. Så nu er det, at lægge otte af de ti tommelfingrer og finde den indre håndværker frem.

Jeg vil bygge en ramme og påsætte en lærredsdug. Min udmiddelbare tanke var, at jeg ville følge disse billeder:




Men med en bror som tømrer, så er dette åbenbart en for simpel løsning af rammen. Jeg har udarbejdet rammen i fællesskab med min bror, med dette resultat.

Rammen er lavet, så den ikke skal skrues sammen, men så ende stykker passer ind i hinanden.

Her er de to første stykker sat sammen - nu mangler jeg bare, at tilføje de sidste to sider.

Alle fire sider er nu sat sammen - og jeg har hæftet hjørnerne sammen, så de er ekstra stærke.

Efterfølgende målte jeg rammen og klippede lærreds dugen til, så den passede til min ramme.

Her har jeg hæftet den første side af lærredet på rammen.

Så er alle siderne hæftet på rammen....

Det er færdige resultat er acceptabelt i fht. mine ti tommelfingre, men det er svært ikke, at få lærredet til at bule - jeg tænker det havde været nemmere, at fastsætte det med den rette lim. Rammen havde jeg nok ikke klaret så fint uden assistance fra storebror.. Så min konklusion må være, at det var sjovt, at prøve - men næste gang køber jeg vidst bare lærredet færdigt :)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar