lørdag den 22. februar 2014

FRILUFTSLIV.

Jeg vil ud på min biotop og finde forårstegn - og nyde, at foråret er på vej ved et bål, hvor jeg vil lave snobrød hen over.

Jeg har fundet et billede af et simpelt bålsted, som jeg tænker, at jeg vil og kan lave det på min biotop - dette bålsted giver mulighed for, at man ikke behøver, at medbringe noget særligt.


Der er forår i luften - fuglene synger. Blomsterne blomstrer og buskene er begyndt, at få knopper.

      


Så skal der laves bål..


Først fandt jeg tilsvarende mit inspirations billede en masse sten, og samlede dem i en rundkreds. Stenene skal være rammen for mit bål.




Jeg har i dagens anledning været en smule doven, og medbragt brande, der er klar til brug. Men som en aktivitet, der er det, at kløve brænde med børnene eller, at finde brændbart i skoven en god aktivitet.

                         

Til et bål, der hører snobrød...

Jeg har benyttet en simpel opskrift, som kun indeholder ingredienser, som vi alle næsten altid har i køkkenet.

Mælk, mel, salt, margarine og bagepulver.

                 

En simpel aktivitet, der sætter rammerne for nogle gode aktiviteter, der nemt kan udføres med børn.

1 kommentar: