onsdag den 6. november 2013

Smykketræet

Trin 1.

Piaget mener, at assimilation og akkommodation er nøglebegreberne til, at forstå individets aktive måde, at erfare dets omverden på. 

Hvis individet oplever dets handlen som væren let, så vil individet med tiden kede sig - og modsat, hvis individet oplever, at dets handlen er for svært i fht. Dets ressourcer og kompetencer, så vil det gå i stå, men er der en velafstemt balance i mellem dets kompetencer og ressourcer samt de udfordringer, som individet møder,så skabes der en tilstand af flow.



Så er delene savet, pudset og poleret...

Dette skete for mig i mit arbejde med smykketræet. Tiden forsvandt, og mit fokus var kun på mit projekt. 


Så er det blevet filet, limet og brugt søm og hammer ...

Så skal træet bare udvides, beklædes og males... & så skal det selvfølgelig pyntes med alverdens forskellige smykker lavet af cykelslanger. Jeg glæder mig!


Trin 2.

Så er mit træ blevet udvidet med små grene og blevet beklædt, så det er mere funktionelt i fht. dets opgave.

Så mangler jeg blot, at finpudse det samt male det på næste indkald.

Så er mit produkt næsten færdigt.....
Jeg bliver igen denne gang forundret over, hvordan mit arbejde med dette skaber en tilstand af flow, og en lyst til fordybelse.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar